A világmegváltó ötlet!
2007.10.20. 21:01 | SysOp | 4 komment
Egy éven belül elköltözik a cég ahol dolgozom. Történt már ilyen, és nem is ez lesz az utolsó. DE! Annyira megy a bolt, hogy elérkeztünk a "pénz, ékszer nem számít" szintű teljes infrastruktúra átalakításhoz. Természetesen a cég nevét és egyéb bizalmas infókat nem nagyon teregethetem ki, de nem is fontos.
Mit szólnátok hozzá, ha együtt építenénk virtuálisan az új IT struktúrát? Én megmondom, hogy most milyen terhelés van és mire kell méretezni, kliensek száma, samba-ák, postgresek, stb... Egy nagy darab vasra lenne szükség valószínüleg, már nem x86 alapúra, mindenképpen virtualizálunk, a háttértár nagyvalószínüséggel valamilyen SAN rendszer, telephelyen belüli és telephelyek közötti teljes redundancia hardveresen és szoftveresen egyaránt. Az adatmentéseket sem szabad elfelejteni, a legjobban managelhető incrementális megoldásra van szükség és valószínű (tuti), hogy ez is duplikálva a két telephely között. Egyszóval szükség van a legjobb ár/érték arányú berendezésekre és megoldásokra, nincs mese, TCO-zni is kell.
Nézzük a jó oldalát: nem a mi pénzünk ;], viszont nekem kell megépíteni és üzemeltetni és nem szeretnék bennt lakni az idők végezetéig.
Elsősorban openszorsz megoldásnak örülné(n)k, szeretném bebizonyítani, hogy (mármajdnem)nagyvállalati infrastruktúrát is lehet biztonsággal szabad szoftverekre alapozni.
Miért egy blogban? Miért ne! Annyi szakemberrel (szívem szerint idézőjelbe tenném) úgysem tudok beszélni, amennyivel kéne (szeretnék) és ha a HP-hoz megyek akkor az ő megoldásuk a legjobb, ha máshova akkor éppen a másik. Manapság a "független" nem nagyon értelmezhető, ha valaki a biznisz után jutalékot kap. Valaki a kanceller.hu környékén nem ismerős esetleg? Jó/rossz tapasztalatok, egyebek?? Egyéb cégek, akikhez érdemes bekopogtatnom?
Érdemes belevágni szerintetek?
ui.: Ha elkészítjük a haditervet és sikerül megépíteni az talán a magyar *nix közösségnek sem lenne egy rossz referencia szerintem.
· 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Download site 2019.04.18. 01:34:54
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
J. McClane 2007.10.20. 21:29:27
Mi kb 1,5 éve adtuk el az pesti irodaházunkat, akkor 150 user költözött 3 helyre a város három felére, az szép feladat volt. Igaz szerencsére csak az új helyeken kellet kialakítani az infrastruktúrát (és nekünk mint gyakorlati embereknek koordinálni a teljes költözést - bútorok, virágok, papírok stb..), a szerverek/pc-k stb. mind maradt, de amikor elém raktak egy alaprajzot, hogy "John, hol legyenek a végpontok a 100 embernek", mert holnap kábeleznék akkor éreztem kis nyomást a melkasomban. De azt jól abszolváltuk.
Tanácsadónak nem tudom érdemes-e választani bárkit is, mindegyiknek a maga felé fog hajlani a keze, és szerintem open source környezetben nem találsz értelmest.
SysOp · http://rendszergazdaleszek.blog.hu 2007.10.20. 21:46:03
KoGa · http://koga.hu 2007.10.20. 23:14:14
SysOp · http://rendszergazdaleszek.blog.hu 2007.10.20. 23:29:50
Egy kis szösszenet: mentünk a Cisco-hoz kérdezősködni, hogy mire költsük a pénzünket ha úgy alakul. A felállás:
- főnököm (farmer + ing)
- én (még farmer se + ing)
- Cisco titkárnő (max.20év + kimonó, brutál)
- Cisco marketinges (el tudjátok képzelni)
- Cisco mérnök arc (mintha tükörbe néztem volna :)
Engem tényleg csak a szakmai rész érdekel ilyen esetben, a kávé+ásványvíz elhagyható és marketing sem viszi előrébb a projektet...
Gondolom Ti nem voltatok még ilyen meetingen sosem :)
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

kommentek