Hirdetések

Csak röviden!

Helyetted tanulni, olvasni, gondolkodni nem tudok, de segíthetek az elindulásban. Miről lesz itt szó: rendszergazda oktatás vállalatirányítás szerver crm informatika hosting server tűzfal antivirus backup operációs rendszer

kommentek

  • kuala: Hello, Meg van még ez a blog? Esetleg érdelelne... Köszi :) (2009.02.21. 20:06) Valószínüleg 2008 legjobb ajánlata!
  • szilárdan...: Én egy bankban voltam rendszergazda, Oracle üzemeltető. Az ott eltöltött 16 évből kb. 14 évig (a f... (2008.12.15. 08:05) Kezdő rendszergazda
  • repecs: nincs recept próbálkozni kell az egyiknek sikerül a másiknak nem nem árt ha az embernek ez a hobbi... (2008.12.04. 16:16) Hogyan lehetsz rendszergazda?
  • SEo Tanfolyam: Ha valaki szeretné megismerni a másik oldalt is: seotanfolyam.hu. A SEO-t is mint mindent lehet jó... (2008.11.30. 06:24) Ingyenes Anti-SEO tanfolyam!
  • Enviro: Apám autószerelő volt, aztán gépész technikus és ott a főnöke látta, hogy érdekli a számítástechni... (2008.03.19. 03:57) Kezdő rendszergazda
  • Utolsó 20

Kezdő rendszergazda

2007.12.27. 15:30 | SysOp | 8 komment

Címkék: rendszergazda

Kaptam néhány önéletrajzot Tőletek és elgondolkodtam... Az informatika ma olyan amilyen, ennél csak rosszabb lesz. Ezt azért mondom, mert tényleg senki ne számítson semmi jóra álláskeresés címszó alatt.
Sajnos. Néha az én fejemben is megfordul, hogy kéne egy kis környezetváltozás.
Egy probléma van csak a munkaerőpiacon, hogy vagy fejlesztőt keresnek vagy üzemeltetőt. Most linkelhetnék ide sok mindent, de ez így van, szerintem Ti is tudjátok. Mi a problem ezzel? A fejlesztés alapjait még lehet iskolában tanulni (nem kell flame, köszi) és bárkiből lehet egy harmadrangú java fejlesztő (a java miatt sem kérek, köszi). Nem tudom, hogy ez jó-e igazán. Na mindegy.
Üzemeltetés. Kétféle képpen szokták a rendszergazda szó hallatán osztályozni az embert, nem sok különbség van közöttük: semmihez sem ért igazán vs. mindenhez ért egy picit. Nem tudom melyik a jobb. Az üzemeltetés sok szempontból macerásabb, igazából ehhez is nagyon kéne az iskola, de az kevés. Iskolapadból senki nem kap rendszergazdai állást.

Egy biztos, hogy átjárás nem nagyon van a két terület között, és tapasztalat nélkül szinte lehetetlen bekerülni ebbe a körbe. Már hallom: "de akkor hogyan szerezzek tapasztalatot?". Nem tudom. Illetve tudom, csak most nincs lelkierőm belemenni.

Azért kiváncsi lennék a véleményeitekre. Ki hogyan és hányszor nem kapott munkát illetve hány autószerelőből (írhattam volna bármi mást) lett gyakorlat nélkül OKJ után rendszergazda.

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdaleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr50276390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

J. McClane 2007.12.28. 07:27:16

Szerintem bele lehet tanulni. Én gyakornokként kezdtem egy IT osztályon, ahol foglalkoztam minden szarral (AS400 programozás, SAP programozás, HelpDesk stb..), és a végén kiderűlt, hogy mire van igazán szükség, és mihez értek igazán, így lettem rendszergazda (igaz sokkal mókásabb bosztáselnevezésem van már, de kb ezt takarja)

berci0205 2008.01.16. 10:36:42

Én is hasonló cipőben járok, elvégeztem egy ilyen 2 éves OKJ rendszerinformatikus tanfolyamot, de sehova sem vesznek fel tapasztalat nékül...
Kérdem én, hogy akkor mire jó ez a képesítés, hol próbálkozzak vele?
Ha valaki tudja a megoldást, kérem, hogy írja meg!

KarrierExpressz · http://karrierexpressz.blog.extra.hu/ 2008.01.22. 10:20:18

Szerintem IT-ügyileg sem jobb, de nem is rosszabbak a kilátások, de nem feltételezem, hogy egy a szakmáját szerető, értő, tanulni és dolgozni hajlandó, diplomás emberke itt el kell havazzon!
Miért írom ezt?!
Mert pont egy ilyen kreatív szakmában, mint a tiétek, pont itt pont most, pont nektek van esélyetek, megoldásokat találni. Problémát találni, megoldást keresni, piacot keresni létrehozni, kiszolgálni…

Pont ez az ami kihívás lehet, pont ez amiben segíteni tudok!

Megmutatni:
- mit
- mivel
- miért
- hogyan

Taubert István
Karrier Tanácsadó

Alien8 2008.02.03. 09:12:03

1987-88 -ban kezdődött informatikai pályafutásom teljesen autodidakta módon.
Láttam még az R10-et hála az úrnak nem kellett megtanulnom csak a szétszerelését (lebontását).
Novell 3.11, DOS 3, DOS 5, DOS 6 win3.0;3,1;3,11, win95-98-me-Nt-2000-XP és a serverek(bevallom a serverekhez nem igazán értek).
Aztán UNIX egyik napról a másikra kellett(volna) a Novell helyére telepíteni.
Végül pedig a Linux a hordozható cuccokra ez volt a korona.
Kezdetben volt 12 operátorom 20-22 gépem és két szerver. Aztán ez aszám irtózatosan elkezdett nőni. Nemlévén ember(elment máshova hálaisten) helyettesítenem kellett máshol is. Hirtelen dupla lett a felügyelt beosztottak száma. Nem folytatom...........
Lényeg az, hogy alapszakmám épületvillamosági-berendezésszerelő, legmagasabb iskolai végzettségem (levelezős)gimnáziumi érettségi.
Az ország második legnyagyobb(legnagyobb forgalmú)határátkelőhelyén 15 évig "rendszergazdáskodtam" szó szerint. Nálunk a rendszerbe az aggregátor és a központi inverter üzemeltetése is beletartozott a kiégett WC izzóval együtt.
Igen nekem mindenhez érteni kellett. Hálaisten múltidőben. Hivatásos lévén szerencsémre 25 év szolgálati idővel nyugdíjjaztatni tudtam magam.(Nem kell irigykedni ilyenek a törvényeink és véleményem szerint is pazarlás). De ki nem menne ha egyszer lehet.
Milyen egy jó rendszergazda?
Nemtudom. Talán mint én voltam de lehet tévedek. Egy biztos amíg él ill. dolgozik örökkön-örökké tanulásra van kárhoztatva.
Mindenhez értenie kell szó szerint.
Tudnia kell bánni az emberekkel, beosztottakal és a főnökökkel.
Kiemelkedő gyakorlati érzékkel kell hogy rendelkezzen.
Tudjon oktatni de okulni is.
Folytathatnám estig. Inkább majd beköttetem és kiadom.
Légy jókor jó helyen csendben, de azért titokban tanulj meg üvöltözni is.
Sajnáltam volna ha az életem máskép alakul.

egy 44 éves nyugdíjjas rendszergazda aki most már csa informatikus.

bocs a gépelési hibákért de nincs kedvem átnézni.......

KarrierExpressz · http://karrierexpressz.extra.hu/ 2008.02.07. 20:15:39

Alien,

Ez egy olyan összedett, gondolat menet és életrajz rólad, na meg htitvallás!

Jó volt olvasni...

Ezzel a szemlélettel még sokra viheted! De ezt most nagyon komlyan mondom!

SysOp · http://rendszergazdaleszek.blog.hu 2008.02.10. 10:07:38

Sziasztok!

Várom a könyvedet Alien :)

A rendszergazda élete már csak ilyen, egyik nap kubikol, másik nap pályára állít egy műholdat. Azért "rendes" helyeken ez már nem így van, de nem tudnék példát mondani az ismeretségi körömből :)

Nekem sem jobb semmivel, szombaton őrzöm a villanyszerelőket, mert az energetikai dokumentáció gazdája is én vagyok (csak tudnám minek), hétfőn veszekszem az egyik nagy mobilszolgáltató "szakembereivel" hogy most már higgyék el, hogy tényleg elszúrták az egyik beállítást és küldöm a CV-met a főnöküknek, kedden megyek az ország másik végébe bólogatni, szerdán térdenállva könyörgöm a tűzoltóparancsnoknak egy ötperces munka miatt, stb... És ez így megy minden héten. Legalább nem unalmas.

Huszonöt ilyen év után azért gondolom van egy pc-alakú viaszbábud tele gombostűkkel az asztalon :)

Enviro 2008.03.19. 03:57:55

Apám autószerelő volt, aztán gépész technikus és ott a főnöke látta, hogy érdekli a számítástechnika (kb. 1985-öt írunk, 1986-ban már volt otthon c64:-) ). Beiratta képzésekre( rendszergizda, programozás (C, Clipper, Pascal:-), stb), aztán "rendszergazda" lett a vállalatnál, majd privatizáció, megint gépész szaki lett, pályázgatott ide-oda és hogy hogynem felvették egy francia (ma már monopol Mo.n) céghez rendszergizdának itt elvégzett jópár tanfolyamot (IBM, Novell, MS, RH, stb.) és IMHO elég qualifikált informatikus vált belőle nem is fiatal fejjel.
Már lassan nyugdíjas és elég jól érti a témát( IMHO).

Tehát mégiscsak lehet autószerelőből jó rendszer üzemeltető...

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.15. 08:05:52

Én egy bankban voltam rendszergazda, Oracle üzemeltető. Az ott eltöltött 16 évből kb. 14 évig (a fennmaradó másfél évet programozóként).
Hét hónapja vagyok munka nélkül, úgy két és fél hónapja keresek valóban munkát, korábban csak alibiből tettem.
Egyetlen alkalommal kaptam olyan választ, hogy esetleg szóbaállnának velem, de ott komolyabb angol tudás kellett volna, mint amivel rendelkezem.
Szóval nem eccerű... én már letettem róla, hogy IT területen munkát találjak.
süti beállítások módosítása