Hirdetések

Csak röviden!

Helyetted tanulni, olvasni, gondolkodni nem tudok, de segíthetek az elindulásban. Miről lesz itt szó: rendszergazda oktatás vállalatirányítás szerver crm informatika hosting server tűzfal antivirus backup operációs rendszer

kommentek

  • kuala: Hello, Meg van még ez a blog? Esetleg érdelelne... Köszi :) (2009.02.21. 20:06) Valószínüleg 2008 legjobb ajánlata!
  • szilárdan...: Én egy bankban voltam rendszergazda, Oracle üzemeltető. Az ott eltöltött 16 évből kb. 14 évig (a f... (2008.12.15. 08:05) Kezdő rendszergazda
  • repecs: nincs recept próbálkozni kell az egyiknek sikerül a másiknak nem nem árt ha az embernek ez a hobbi... (2008.12.04. 16:16) Hogyan lehetsz rendszergazda?
  • SEo Tanfolyam: Ha valaki szeretné megismerni a másik oldalt is: seotanfolyam.hu. A SEO-t is mint mindent lehet jó... (2008.11.30. 06:24) Ingyenes Anti-SEO tanfolyam!
  • Enviro: Apám autószerelő volt, aztán gépész technikus és ott a főnöke látta, hogy érdekli a számítástechni... (2008.03.19. 03:57) Kezdő rendszergazda
  • Utolsó 20

Rendszergazda kötelező olvasmányok

2007.10.10. 19:39 | SysOp | 2 komment

Címkék: könyvek

Ha visszagondolok, nem túl régóta vagyunk elkényeztetve magyar nyelvű szakmai könyvekkel. Eddig azt hittem, hogy az OKJ-s tanfolyamokon kívül nem is nagyon létezik más képzés, ami kimondottan rendszergazda végzettséget ad, ezekről amúgy is meg van a véleményem, de kicsit jobban utána néztem és találtam a BMF-en mérnök informatikus + rendszergazda szakirányt. Aztán lehet, hogy egy Cisco akadémia többet ér egy jó angol tudással és sima villany+info -val. Na mindegy, engem ez már nem érint.
    Gondolkodtam, hogy mi volt az első olyan könyv, amire azt modtam, hogy érdemes volt megvenni, lehet hogy ismerős:



Marcel Gagné: Linux rendszerfelügyelet





    2002-es kiadás, ~650 oldal hasznos információ. Nincs külön disztribúcióra kihegyezve, de minden fontos témával foglalkozik: telepítés, akkori XFree86, Bash, pipeolások, felhasználók, jogok, acl-ek, fájlrendszerek, csomagok ill. kernel fordítás, önműködő folyamatok-felügyelet, mentés, helyreállítás, hálózat, web kiszolgáló, adatbázis alapok. Jó kis könyv. Kár, hogy nem volt a kilencvenes években ilyesmi. Az sem lenne baj, ha lenne egy frissített verzió belőle.

    Az O'REILLY könyvek úgy ahogy vannak jók, elég gyakorlatiasak, nem mondanám olvasmányos egyiket sem. Arra a vérbeli rendszergazda amúgy sem kiváncsi. Talán a legutolsó O'REILLY amit vettem:



Linux bevetés közben
második kiadás






    Ez sem egy rossz könyv, de nagyon kezdőknek nem ajánlom. Előbb lásd át az egész rendszert, azzal sokkal többre mész. Ez gyakorlatilag egy tippek-trükkök könyv, semmi több.

    Ti milyen könyveket tudnátok ajánlani?

A bejegyzés trackback címe:

https://rendszergazdaleszek.blog.hu/api/trackback/id/tr97192672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KKV Asszisztens · http://kkv_asszisztens.blog.extra.hu/ 2007.10.11. 19:58:11

Bár nem igazán területem, de szívesen olvasom a blogod.
GT kommented útján találtam ide. Érdekes, tetszik amit csinálsz, jól strukturált, hasznos blog, csak így tovább! ;)

Üdv: Isván
süti beállítások módosítása